Debata online na temat dziedzictwa archeologicznego

Registrations have closed.
Muzeum Narodowe w Lublinie

Debata online na temat dziedzictwa archeologicznego

68 68 people viewed this event.

Gdzie szukać informacji o stanowiskach archeologicznych i jak wyglądają archeologiczne badania ratownicze? Jakie są różnice w polityce ochrony dziedzictwa w Polsce i Norwegii oraz w Ukrainie? Jak digitalizować dziedzictwo archeologiczne i jakie są konsekwencje działalności poszukiwaczy-amatorów?

O tym wszystkim porozmawiamy podczas debaty ekspertów i amatorów na temat strategii ochrony, cyfryzacji i popularyzacji zabytków i stanowisk archeologicznych w Polsce, Norwegii i sąsiadujących krajach Europy Wschodniej.

Debata odbędzie się w formule online (na platformie zoom). Na profilu facebookowym muzeum prowadzona będzie transmisja na żywo.

W debacie udział wezmą:

• Bartłomiej Bartecki – absolwent studiów archeologicznych w Uniwersytecie Marii Curie–Skłodowskiej w Lublinie. Od 2012 roku do chwili obecnej dyrektor Muzeum im. ks. Stanisława Staszica w Hrubieszowie.
  • Łukasz Miechowicz, dr – archeolog, pracownik Instytutu Archeologii i Etnologii PAN. Absolwent Instytutu Archeologii Uniwersytetu Warszawskiego.
  • Radosław Nowek, reprezentuje Stowarzyszenie Historyczne „Pasja”. Regionalista, pasjonat historii, poszukiwacz amator.
  • Agnieszka Stachyra – absolwentka studiów archeologicznych w Uniwersytecie Marii Curie–Skłodowskiej w Lublinie. Obecnie pracuje na stanowisku naczelnika Wydziału Inspekcji Zabytków Archeologicznych w Wojewódzkim Urzędzie Ochrony Zabytków w Lublinie.
  • Valeriia Korniienko – przedstawicielka władz miasta Włodzimierz, Ukraina, odpowiedzialna między innymi za realizację międzynarodowego projektu transgranicznego dotyczącego ochrony i popularyzacji dziedzictwa archeologicznego pt. „Gocki Szlak: wspólna historyczna podróż w przeszłość”.
  • Marte Spangen, PhD – profesor nadzwyczajna archeologii w Muzeum Historii Kultury w Oslo. Specjalizuje się w archeologii Sammów. Jest członkiem grupy roboczej opracowującej obywatelski program naukowy w MHK. Zasiada w zarządzie Medieval Europe Research Community (MERC).
  • Steinar Kristensen – archeolog, absolwent Uniwersytetu w Oslo. Jest zaangażowany w projekty badawcze jako specjalista GIS oraz w obywatelski program naukowy w Muzeum Historii Kultury Uniwersytetu w Oslo.

Moderatorzy debaty:

• Gabriela Manista – prawniczka, doktorantka w Katedrze Badań nad Bibliotekami i Innymi Instytucjami Kultury Uniwersytetu Warszawskiego, absolwentka studiów podyplomowych na Sorbonie.
  • Konrad Kiljan – badacz komunikacji w Katedrze Antropologii Mediów Uniwersytetu Warszawskiego i New Ethos Lab Politechniki Warszawskiej.

Debata przeprowadzona zostanie przy współpracy z Fundacją Polska Debatuje. Więcej o wydarzeniu: https://zamek-lublin.pl/debata-archeo/
___
Wydarzenia realizowane jest w ramach projektu „Dziedzictwo dostępne. Profesjonalizacja kadr kultury i upowszechnienie dziedzictwa kulturowego – interdyscyplinarne partnerstwo Muzeum Narodowego w Lublinie i Muzeum Historii Kultury w Oslo”.

Beneficjent: Muzeum Narodowe w Lublinie