Co nowego u egipskich mumii w Polsce? – KONTEKST

Registrations have closed.
Archeologia Żywa

Co nowego u egipskich mumii w Polsce? – KONTEKST

47 47 people viewed this event.

Od kilku lat coraz więcej się dzieje wokół egipskich mumii w naszym kraju. Dwa lata temu media na całym świecie obiegła informacja na temat tzw. Mumii Tajemniczej Damy, należącej do Uniwersytetu Warszawskiego, a wystawianej w Muzeum Narodowym w Warszawie. Badacze z Warsaw Mummy Project opowiadali o odkryciu również u nas w ramach cyklu #KONTEKST.

Choć wzbudziło ono kontrowersje i ożywioną dyskusję, to co do istnienia w mumii płodu odkrywcy nie maja wątpliwości. Najwyższy czas zaprosić zatem ponownie ich reprezentację, szczególnie, że w swoich badaniach wyszli poza zbiory warszawskie, rozpoczynając projekt Mummy Research Centre.

W najbliższy czwartek o godz. 19:00 m.in. o Mumii Tajemniczej Damy i tego jak to było z tą ciążą, mumii Panepiego – tebańskiego kapłana sprzed ponad 2700 lat, oraz szczątków ośmiolatka z przełomu er opowiedzą:

• dr WOJCIECH EJSMOND – archeolog z Instytutu Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych Polskiej Akademii Nauk, specjalizujący się w archeologii starożytnego Egiptu, ze szczególnym uwzględnieniem zwyczajów pogrzebowych, dzierżący zaszczytne miano pierwszego archeologa zaproszonego do naszego cyklu webinaru,
  • MARZENA OŻAREK-SZILKE – antropolog fizyczna/biologiczna, paleopatolog, archeolog Egiptu, badaczka mumii naturalnych oraz intencjonalnych zatrudniona w Klinice Onkologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, z zamiłowania popularyzatorka nauki, której działania śledzić możecie m.in. na profilach i blogu mNauka.pl.

Co prawda podejrzewamy, że wszystkich szczegółów nam nie zdradzą, bo niektóre rzeczy muszą zachować dla osób, które zechcą odwiedzić wystawę czasową pt. „Mumia Tajemniczej Damy – Studia i Perspektywy”, którą zorganizowała, przy współudziale Warsaw Mummy Project, dr Renata Abłamowicz z Muzeum Śląskiego w Katowicach. Wystawa cieszyła się takim zainteresowaniem, że z początkiem czerwca zobaczycie ją w Muzeum Archeologicznym w Poznaniu.

Date And Time